نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2123
-
الف
+

روسیه پرهزینه ترین فلم سینمایی خود را درباره «افغانستان» می سازد

«لوکو فیلمز» با همکاری «پاول لونگین» کارگردان کهنه کار روسی ، فلم «ترک افغانستان» را درباره جنگ شوروی-افغانستان می سازد.

به گزارش ای فیلم 2 «تَرک افغانستان» پر هزینه ترین فلم سینمای روسیه در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

این فلم با بودجه ۱۵ میلیون دالری ساخته می شود و کار فلمبرداری آن اکتبر تمام شد. با توجه به شرایط بی ثبات افغانستان بیشتر صحنه های فلم در تاجیکستان، قزافستان و داغستان فلمبرداری شده استاین فلم در ماه نومبر با اکران گسترده در هزار سالن سینما در روسیه روی پرده می رود.

داستان «تَرک افغانستان» درامی جنگی است که بر مبنای رویدادهای واقعی سال ۱۹۸۹ و خروج شوروی از افغانستان ساخته شده است.

در این فلم داستان پسری به اسم «الکساندر» که پیلوت است در مرکز توجه قرار داد. او توسط مجاهدین افغانستان پس از سقوط  طیاره ربوده شد. برای بازگرداندن این اسیر به کشورش، یک گروپ ویژه مامور شدند. گفته شده بیرون بردن ارتش شوروی از افغانستان، آغازگر بحرانی بود که دو سال بعد به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی منجر شد

«لونگین» گفته است: «با همکاری نزدیک با مورخان و کهنه کاران جنگ این فلم را ساخته است و قصد داشته تا تصویری واقعی از این جنگ را ارایه کند. این کارگردان با سابقه همچنین دسترسی به تجهیزات نظامی از جمله بالگرد و تانک هایی که در جنگ کاربرد داشتند، داشته و از آنها در تصاویر خود استفاده کرده است.»

خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی  نوشت: «لونگین» با چندین فلم خود راهی جشنواره کن شده است که «تزار» که در بخش نوعی نگاه ۲۰۰۹ نمایش داده شد و «تاکسی بلوز» که جایزه بهترین کارگردانی را برد، از جمله آنها است. فلم «اوسرتوف» او در سال ۲۰۰۷ در «جشنواره فیلم ساندنس» به نمایش درآمد.

م ح/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر